W dniach 5-10 września 2016 r. w Seulu odbędzie się 18. Kongres Międzynarodowej Rady Archiwów (International Council on Archives) - organizacji pozarządowej skupiającej ponad 1400 instytucji ze 199 krajów świata, wspierającej rozwój archiwów oraz dostęp do światowych zasobów archiwalnych. Gospodarzem spotkania będzie Archiwum Narodowe Republiki Korei.
Z uwagi na istotne znaczenie forum dla rozwoju archiwistyki, w celu zapewnienia prezentacji polskich archiwów państwowych, Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych zaprasza archiwistów zatrudnionych w podległej mu sieci archiwów do składania na adres Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych zgłoszeń uczestnictwa w Kongresie .
Obrady Kongresu odbywać się będą pod hasłem: „Archives, Harmony and Friendship: ensuring cultural sensitivity, justice and cooperation in a globalised world” i obejmą zagadnienia związane m.in. z zarządzaniem oraz udostępnianiem dokumentacji w erze cyfrowej, znaczeniem zbiorów archiwalnych w działalności dla na rzecz ochrony praw człowieka i obywatela oraz współpracy archiwów z innymi instytucjami pamięci, także społecznymi, w określonych aspektach.
Szczegółowy opis zagadnień oraz warunków uczestnictwa (udział w obradach wiąże się m.in. z dokonaniem rejestracji oraz uiszczeniem opłaty kongresowej) dostępne są na stronie Międzynarodowej Rady Archiwów.
http://www.ica.org/12504/about-the-congress-2016/about-the-ica-2016-international-congress.html
Ze względu na ważne znaczenie kongresów Międzynarodowej Rady Archiwów dla rozwoju archiwistyki wskazanym jest, by w jej obradach uczestniczyli także przedstawiciele polskich archiwów państwowych. W celu zapewnienia prezentacji archiwów państwowych Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych zdecydował o wydelegowaniu pięciu archiwistek i archiwistów zatrudnionych w podległej mu sieci archiwów, spośród osób które przedstawią pozytywną opinię dyrekcji swego archiwum oraz zaproponują temat referatu mieszczący się w zakresie zagadnień będących przedmiotem obrad kongresu.
Osoby, które chciałyby wejść w skład delegacji, proszone są o nadsyłanie zgłoszeń do 22 listopada br. na adres: amatejak@archiwa.gov.pl
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko kandydata,
- staż pracy,
- temat referatu i jego główne tezy (ok. 2 000 znaków bez spacji),
- język wystąpienia,
- skan pozytywnej opinii dyrekcji dotyczącej udziału pracownika w Kongresie.
Zgłoszenia oceniać będzie zespół powołany przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
Obrady toczyć się będą w językach: francuskim, angielskim i koreańskim, dlatego autorzy referatów muszą posiadać znajomość jednego z wyżej wymienionych języków w stopniu umożliwiającym publiczne wygłoszenie referatu i uczestniczenie w dyskusji.
Zachęcamy również inne instytucje w kraju do zainteresowania się problematyką Kongresu.
Informacje dostępne są także na stronie: www.ica2016.com
Źródło: http://www.archiwa.gov.pl